A LEGJOBB, HA NAGYON GYORSAN ELKEZDJÜK A FARSANGOT...

2018. január 6., szombat


... fánkkal, mi mással. Először egyébként a töltelék jutott eszembe. Van az Aldiban egy sovány, krémes, natúr túró, amiből karácsony óta tárolok pár dobozzal. Ilyenkor januárban viszonylag kevés alapanyagot veszek, az ÉLÉSkamra elegendő meglepetést tartogat és március elejéig szükséges is mindent kiüríteni. Ez a menetrend. Gondoltam a túrós palacsintára, poharas túrókrémre, túrótortára is, amikor hirtelen beugrott, hogy de hát vízkereszt van, mostantól ideje a karneválnak is. Ezt a fánkreceptet azért szeretem, mert sülés közben, amikor megfordulnak maguktól a fánkocskák, mindig a balatoni gumimatracról való vízbefordulás ugrik be. Arról meg a forró, fürdős nyarak. Ideje a télűzést elkezdeni, itt is a túrókrémmel töltött fánkocskák receptje:

FÁNK: 1db  2,5 dl-es joghurt, 2 tojás, kb. 2 joghurtos pohárnyi sima liszt, 1 nagy csipet só, 2 evőkanál világos nádcukor, 1 sütőpor, (lehetőleg szagtalanított, bio) étolaj
TÚRÓKRÉM: 25 dkg natúr túrókrém, 2 evőkanál méz, 1 kezeletlen citrom reszelt héja, 1 evőkanál citromlé, 1 teáskanál vaníliakivonat (ha sima túróval készítené el bárki, a túrót törje át)
A hozzávalókat jól elkevertem, sűrű palacsinta állagú keveréket kaptam. Kisebb és magasabb falú lábasban 4 ujjnyi olajat melegítettem és kisméretű leveses kanállal (ami a kávéskanál és a leveses kanál között van méretben) kis kupacokat csurgattam a forró olajba. Ha az olaj már tényleg forró, a sütés idejére érdemes a hőmérsékletet visszább venni. Amikor a fánkok egyik oldala átsül, egyedül átfordulnak a sületlen oldalukra. Egyszerre 4-5 darabot érdemes sütni, majd papírtörlőn hagyni lecsöpögni a felesleges olajat. A túrókrém is csak annyi, hogy az alapanyagokat egy villával, gyorsan összekevertem, habzsákba töltöttem és a kisült forró fánkokba nyomtam. Azért volt baracklekváros is. Porcukorral meghinthető. Azonnal el is fogy, úgyse jó már hidegen. Karel, ki ne maradjon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése