Ha esik, ha fúj... kakaós csigatorta

2017. október 30., hétfő






Van az az idő, ami egyszerűen kiköveteli magának az ilyen finomságokat. Jó, nem fogom az időjárásra, ezt, illetve eredeti változatát, a mezei kakaós csigát még soha senki nem utasította el a családban, akár esett, akár fújt... Most úgy esett, hogy a mezei kakaós csigára feltettük a koronát: torta lett. Az ötletért örökké hálás leszek Barbinak és Marcinak és egyelőre nehezen tudom már elképzelni, hogy újra különálló csigákat süssek. Meg is mondom miért. Valahogy ez így együtt, nekem az összetartó családot juttatja eszembe. És ennyi. Ja, nagyon finom és ördöngősségmentes. 

HOZZÁ: 4 dkg friss élesztő (friss bio élesztőt találtam a múltkor a Mammutban a Biosétányon), 2,5 dl langyos tej, 1 kávéskanál nádcukor, 2 evőkanál nádcukor, 2 tojás sárgája, 5 dkg olvasztott vaj, 40 dkg sima liszt, 1 nagy csipet só, a foszlósság titka 2 dl meleg tejszín és 1 evőkanál cukor keveréke, a töltelékhez: 15 dkg puha vaj, 20 dkg porcukor, 1 mokkáskanál vaníliakivonat, 4 evőkanál édesítetlen sötét kakaópor (nálam még mindig a Valrhona 100% a tuti), a mázhoz: 4 evőkanál porcukor, 1 teáskanál őrölt fahéj, 2-3 evőkanál víz, a tortaforma kikenéséhez vaj, nádcukor és kakaópor keveréke

A langyos, cukros tejbe morzsoltam az élesztőt és hagytam kicsit éledni. Közben a tojások sárgáját habosra kevertem a cukorral, majd a puha vajjal. A lisztbe kevertem a sót, majd az élesztős tejet és a vajas habot. Könnyű tésztát gyúrtam, langyos helyen hagytam 1 órát kelni. Közben kikevertem a tölteléket a hozzávalókból. A tésztát jól meglisztezett felületre borítottam és olyan vékony téglalapra nyújtottam, amekkorára csak tudtam. Egyenletesen megkentem a kakaós vajkrémmel, szorosan feltekertem. A sütőt 180 C fokra melegítettem. A tortaformát megvajaztam, nádcukorral és kakaóporral körbeforgattam. A kakaós tésztatekercset annyi és olyan magas darabokra vágtam, hogy a tortaformába arányosan bele tudjam tenni. Hagytam még 20 percig itt is pihenni. A torta tetejét megkentem kissé felvert tojás fehérjével, majd kb. 30 perc alatt összesütöttem. Ekkor óvatosan meglocsoltam a meleg cukros tejszínnel és 150 C fokon további 10 percig sütöttem. Miután kihűlt, óvatosan tálra tettem. A porcukorból, fahéjból és vízből kikevertem a mázat (kiskanállal jó sokáig keverjük, amíg teljesen síma és fényes lesz - kb. 6 perc), majd körbecsurgattam. Szerintem ugyanúgy érdemes szeletelni, mint egy tortát, bár erről megoszlottak a családi vélemények és hideg tejet is mindig keresnek hozzá. Én meg zenét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése