Akácos út

2017. május 8., hétfő

Virágzik az akác az úton. Jövök rajta végig és dúdolok. Számban már ott az akác íze.
Nem egyszerűen szörp, annál sokkal több.




HOZZÁ: 3 dl szénsavmentes ásványvíz vagy forrásvíz, 40 dkg kristálycukor, 4 marék, frissen kinyílt, pormentes, szárazott fehérakác virág
A vizet egy kislábasban felforraltam. Beleszórtam a kristálycukrot és mézsűrűségű sziruppá főztem össze. Ha kissé kihűlt, hozzáadtam az akácvirágokat és 1 éjszakán keresztül hűvös helyen pihentettem. Másnap átszűrtem és 3dl-es sterilizált üvegbe öntöttem. Hűtőben tartom, amíg salátára, sült tésztákhoz, limcsikhez, halakhoz, fagyira, koktélba elhasználom, vagy jégkockatartóban adagonként lefagyasztom.

Friss virágok fogyasztása tényleg játékos, üdítő alkalom, pár általános szabályt azonban érdemes megfogadni: Allergiára hajlamosak, kismamák és kisgyerekek számára nem ajánlott. Ehető virágokat kizárólag ellenőrzött forrásból, vegyszermentes gazdálkodásból (ahol jelezzük, hogy étkezési célból vásárolunk), vegytiszta területről szerezzünk, gyűjtsünk be. Étkezéshez, virágárustól ne vásároljunk ehetőnek mondott növényeket. Általánosan jellemző, hogy az ehető virágok a szedést követően gyorsan hervadnak, szirmaik összecsukódnak és veszítenek fajtájukra jellemző leginkább citrusos ízükből. Egyes virágfejek, nedves papírtörlőre fektetve, nylonfóliába csomagolva 2-3 napig hűvös helyen még frissen tarthatók, mint pl. begónia, árvácska, borágó. Fogyasztáskor a virágok belső bibés és porzós részét csipesszel távolítsuk el. A virágokat ne mossuk le, mert a szirmok összetapadnak. A virágokat kis mennyiségben fogyasszuk (nagyobb mennyiség, hányingert, hányást, hasmenést okozhat) és minden esetben ellenőrizzük, hogy kártevőktől mentes, hibátlan szirmokat használunk fel.  

amiért megszerettem ezt a dalt és még több szörp

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése