jött a ment a szörp

2016. augusztus 25., csütörtök



A leghálásabb, önzetlen ajándékozó növények a kertemben a menta és barátja, a citromfű. Ezek tök jól elvannak magukban, egymással, mindenféle törődés nélkül, nőnek mint a többi gaz, némi tépkedést és vagdosást is hatványozott ág- és levélbontással hálálnak meg. Idén többször főztem menta-, citromfű-, citromfű-menta szirupot, amit szörpnek vagy salátaöntethez, fagylaltra csurgatáshoz, hal pácoláshoz, koktélokhoz használtam fel, vagy egyszerűen csak vittem/adtam ajándékba. Szirupokhoz, ahol nem számít, hogy hófehér maradjon a végeredmény, többnyire bio világos nádcukrot használok, de a fehér finomított, átlagos kristálycukor is megteszi. 
HOZZÁ: 1,5 l szénsavmentes ásványvíz, 2 kg kristálycukor, 4-5 nagy marék menta levél (vagy citromfű levél, vagy vegyesen), 5 ek aszkorbinsav
Az ásványvizet felforralom, hozzáadom a cukrot és pár perc alatt mézsűrűségűre főzöm. Láva forróságú! Hagyom kihűlni. A frissen szedett zöld leveleket leöblítem, papírtörlőn teljesen leszárítom, mozsárban összetöröm és a sziruphoz keverem. Hűvös helyen hagyom 1 napot érni. Átszűröm, hozzákeverem az aszkorbinsavat és 0,5 l üvegekbe adagolom. Hűtőben tárolom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése